" ယူနီကုတ်နှင့် ဖော်ဂျီ ဖောင့် နှစ်မျိုးစလုံးဖြင့် ဖတ်နိုင်အောင်( ၂၁-၀၂-၂၀၂၂ ) မှစ၍ဖတ်ရှုနိုင်ပါပြီ။ (  Microsoft Chrome ကို အသုံးပြုပါ ) "

Wednesday, January 12, 2022

ေမာင္ေတာ ဘူးသီးေတာင္ ခြဲထြက္မယ္ ဆိုတာ ကေလးက လား စကားေတြပါ

ဧရာဝတီ
စာေရးဆရာ ဦးေအာင္ခင္ (စစ္ေတြ)
12 January 2022

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ မြတ္စလင္ ေက်းရြာသားတို႔မွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အေရးအခင္း ကာလ ေနာက္ပိုင္းကတည္းက ကူးလူး ဆက္ဆံမႈ ျပတ္ေတာက္သြားၿပီး ႏွစ္ဖက္စလုံး သံသယမ်ားျဖင့္သာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၁၆ – ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေမာင္ေတာအေရးအခင္း ျဖစ္ေပၚမႈေၾကာင့္လည္း ရခိုင္တိုင္းရင္း သားမ်ားႏွင့္ မြတ္စလင္တို႔မွာ ပို၍ပင္ စည္းျခားသကဲ့သို႔ ဆက္ဆံ သြားလာမႈမ်ား မရွိၾကေတာ့ေပ။

၂၀၁၈ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၂၀ အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ရခိုင္စစ္ပြဲ ကာလအတြင္း မြတ္စလင္မ်ားကဲ့သို႔ ရခိုင္ေက်း ရြာ သားတို႔မွာ ရြာလုံးကၽြတ္ မီးရွို႔ခံရမႈ၊ အိုးအိမ္မ်ားကို စြန္႔ပစ္ကာ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကၿပီး လူမ်ိဳးႏ ႏွစ္မ်ိဳးစလုံး ဒုကၡေပါင္းမ်ိဳးစုံ ခါးစည္းခံရကာ ထိုျဖစ္စဥ္မ်ားေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ဖက္လူမႈအသ္ိုင္းအဝိုင္းတြင္လည္း တစတစ ယခင္အတိုင္း ကူးလူးဆက္ဆံ လာမႈကို ျပန္လည္ ျမင္ေတြ႕ရသည္။

လတ္တေလာ အေျခအေနတြင္လည္း ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးက႑မ်ားကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ထူေထာင္လုပ္ကိုင္လာသည့္ ရကၡိဳင္ အမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ULA /AA) က ဦးစီကာ ရခိုင္-မြတ္စလင္ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ တိုးတက္လာရန္ ၿပီးခဲ့ေသာ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းက ေဘာလုံးပြဲမ်ား က်င္းပခဲ့ သည္။

ထိုသို႔ေသာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ မြတ္စလင္တို႔အၾကား လတ္တေလာ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္လာ သည့္ အေျခအေနမ်ား အပါအဝင္ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီ၍ ေျဖရွင္းမရနိုင္ ျဖစ္ေနသည့္ မြတ္စလင္အေရးမွာ ေရရွည္ တြင္ ထင္သေလာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတိုးတက္မႈ ရရွိနိုင္မည္လားဆိုသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မြတ္စလင္ တဦးျဖစ္သည့္ ရိုဟင္ဂ်ာအေရး စာအုပ္မ်ား ေရးသား ထုတ္ေဝသူ၊ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုင္ရာ ေလ့လာ သုံးသပ္သူ လည္း ျဖစ္သည့္ ဘာသာျပန္ စာေရးဆရာ ဦးေအာင္ခင္ (စစ္ေတြ) ကို ဧရာဝတီက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထား မႈ ကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ဦးေအာင္ခင္သည္ စစ္ေတြၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး ဆယ္တန္းေအာင္ျမင္သည္အထိ ေမြးရပ္ေျမတြင္ ပညာ သင္ ၾကားခဲ့ကာ ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ Ever Win Media တြင္ ဘာသာျပန္ စာေရးဆရာအျဖစ္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အထိ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။

   " ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးက႑မ်ားကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ထူေထာင္လုပ္ ကိုင္လာသည့္ ရကၡိဳင္ အမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ULA /AA) က ဦးစီကာ ရခိုင္-မြတ္စလင္ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ တိုး တက္ လာရန္ ၿပီးခဲ့ေသာ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းက ေဘာလုံးပြဲမ်ား က်င္းပခဲ့သည္။"

ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရေခတ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ရိုဟင္ဂ်ာ ျပကၡဒိန္ထုတ္ေဝမႈေၾကာင့္ ဖမ္းဝရမ္း ထုတ္ခဲ့ရသည့္အ တြက္ တ႐ုတ္ ျပည္ထဲသို႔ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ရၿပီး NLD အစိုးရလက္ထက္တြင္ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္လာ၍ အဖမ္းခံရကာ ေထာင္ဒဏ္ ၅ လေက်ာ္ က်ခံခဲ့ရသည္။

ေမး။ ။ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွာ ရခိုင္-မြတ္စလင္ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈအတြက္ ULA / AA က ဦးစီးၿပီး ေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာလကုန္က ေဘာလုံးပြဲေတြ က်င္းပေပးတာ ရွိတယ္။ ဒါက အမွန္တကယ္ပဲ လူမ်ိဳးႏွစ္ ခုၾကားမွာ စစ္မွန္တဲ့ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈကို ရရွိနိုင္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ ရမလား။ ဘယ္လို သုံးသပ္မိလဲ

ေျဖ။ ။ ဒါက ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ တကယ္ ရရွိနိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ ေဘာလုံးပြဲစဥ္တေလ်ာက္လုံးကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ဘယ္မြတ္စလင္တေယာက္ကိုမွ ရခိုင္သားေတြ အနိုင္က်င့္ၿပီး ကစားခဲ့တာ မရွိဘူး။ ရခိုင္သား ဗုဒၶဘာသာ ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ မြတ္စလင္ ဘက္က ဗလီဆရာေတြနဲ႔ လက္တြဲၿပီးေတာ့ ဖဲႀကိဳးျဖတ္ၿပီး ဖြင့္ပြဲလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆုေပးပြဲကိုလည္း ဆရာေတာ္တပါးနဲ႔ ဗလီဆရာတဦးနဲ႔အတူ ဆုေပးတာကို ျမင္ရတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္နိုင္တာပဲ။

ေမး။ ။ အခု ပြင့္လင္းရာသီမွာ ေျမာက္ဦး၊ မင္းျပား၊ ေက်ာက္ျဖဴ၊ ဘူးသီးေတာင္ စတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ေအာက္ ေၿခက်းရြာ ေတြမွာ စပါးပုံေတြ၊ စပါးေကာက္လွိုင္းေတြ မီးရွို႔ခံရတာ ရွိတယ္။ ပုံစံတူ ျဖစ္စဥ္ေတြက တကယ့္ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡ အသြင္ ေဆာင္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြ ျဖစ္ပြားမႈေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအေပၚေရာ ဘယ္လို ထင္ျမင္ သုံးသပ္မိလဲ။

ေျဖ။ ။ အဲဒီျဖစ္စဥ္ေတြမွာ က်ေနာ္ အမွန္တကယ္ ခ်ီးက်ဴးမိတာက ရခိုင္သား ညီအစ္ကို အုပ္စုေတြကိုပါ။ ဒီ ေလာက္ ျပႆနာ ျဖစ္ေစနိုင္တဲ့ သိန္း ၆၀၀ ေက်ာ္ေလာက္တန္တဲ့ စပါးရိတ္သိမ္းေႁခြေလွ႕စက္ေတြ မီးေလာင္ ၿပီး ဆုံးရႈံးခဲ့တာေတြ၊ ေနာက္တခါ ႏြားေျခေထာက္ကို ဓားနဲ႔ ခုတ္တဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ဘယ္ရခိုင္သားမွ ဒါက ကု လားေတြ လုပ္တာပါဆိုၿပီး ေျပာဆိုတာေတြ Facebook မွာေတာင္ မေတြ႕ရဘူး။ ရခိုင္သားေတြ က လည္း မြတ္စလင္အေပၚမွာ သံသယ မရွိသလို၊ မြတ္စလင္ စပါးေကာက္လွိုင္းေတြ မီးရွို႔ခံရတဲ့ ျဖစ္စဥ္မွာလည္း ဘယ္ မြတ္စလင္ေတြကမွ ဒါ ရခိုင္သားေတြ လုပ္တာဆိုၿပီး မစြပ္စြဲဘူး။ အခု ႏွစ္ဖက္စလုံးက ယုံၾကည္တဲ့ တ ရား စီရင္ေရး အဖြဲ႕ေတြ ရွိေနေတာ့ ဒါက ျပႆနာ ျဖစ္ေပၚလာစရာ မရွိဘူး။

ေမး။ ။ အခု အေျခအေနမွာ ရခိုင္ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားနဲ႔ မြတ္စလင္ရြာသားေတြရဲ့ ဆက္ဆံမႈကို ဘယ္လို ျမင္ေတြ႕ရလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္အသက္ အခု ၇၃ ႏွစ္ပါ။ က်ေနာ္ အရြယ္ေရာက္တဲ့ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ရခိုင္ ေဒသမွာ ရွိတဲ့ မြတ္စလင္ေတြကို တရစ္ၿပီးတရစ္ တင္းက်ပ္လာတာ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္မွာ နဂါးမင္း စီမံခ်က္ဆိုၿပီး ေတာ့ တမ်ိဳး၊ ၿပီးေတာ့ တခါ န္ိုင္ငံတကာ ဖိအားနဲ႔ ဟသၤာစီမံခ်က္နဲ႔ ျပန္ေခၚလိုက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီလို သြားရင္း သြားရင္းနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ၊ ၃ ႏွစ္ ေလာက္မွ ရကၡိဳင့္ တပ္ေတာ္ရယ္၊ ရခိုင္ေျမကို ေျခခ်တာနဲ႔ အဲဒီက တည္းက က်ေနာ္ သေဘာေပါက္သြားတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ အသက္အရြယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ နိုင္ငံေရး အေတြ႕အၾကဳံအရ ခန္႔မွန္းလို႔ ရတယ္။
 

  "ရခိုင္သားေတြကလည္း မြတ္စလင္အေပၚမွာ သံသယ မရွိသလို၊ မြတ္ စလင္ စပါးေကာက္လွိုင္းေတြ မီးရွို႔ခံ ရ တဲ့ ျဖစ္စဥ္မွာလည္း ဘယ္ မြတ္ စ လင္ေတြကမွ ဒါ ရခိုင္သားေတြ လုပ္တာဆိုၿပီး မစြပ္စြဲဘူး။ အခု ႏွစ္ဖက္စ လုံးက ယုံၾကည္တဲ့ တရားစီရင္ေရး အဖြဲ႕ေတြ ရွိေနေတာ့ ဒါက ျပႆနာ ျဖစ္ေပၚလာစရာ မရွိဘူး။"

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ (AA စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္) က အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက မြတ္စလင္ကိစၥကို တိတိက်က် မေျပာဆိုေပမယ့္ ပ လက္ဝမွာ တပ္ အေျခခ်ၿပီး လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေက်ာက္ေတာ္ေဒသတဝိုက္က မြတ္စလင္ေတြကို သတင္း ေပးၿပီး က်ေနာ္တို႔ရယ္၊ တေၿမ တည္းေန၊ တေရတည္းေသာက္ အားလုံးရယ္ သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ ေနမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ရခိုင္သားဆိုေပမယ့္ မြတ္စလင္ ေတြကို မခြဲျခားဘူး။ အားလုံး တန္းတူ ဆက္ဆံမယ္။ အဲဒီ စကား ကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ကတည္းက က်ေနာ္ၾကားလာ ရင္း၊ ၾကားလာရင္း က်ေနာ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ေက်ာက္ေတာ္ ၿမိဳ႕၊ ေျမာက္ဦး၊ မင္းျပားအထိ သြားၿပီးေတာ့ ကြင္းဆင္း ၾကည့္ေတာ့ တကယ့္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာတဲ့စကားနဲ႔ ေျမ ၿပင္ မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားနဲ႔ ထပ္တူ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ပါတယ္။

အရင္တုန္းက ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တဖက္နဲ႔တဖက္ ၾကားလူေတြ ဝင္ၿပီး ခေလာက္တာမွာ နားလည္မႈ လြဲ မွားျဖစ္ေပၚ ေစခဲ့တယ္။ အခု တဖက္နဲ႔ တဖက္ ယုံၾကည္မႈေတြ ရွိလာခဲ့ေတာ့၊ အထူးသျဖင့္ မြတ္စလင္ အုပ္ စုထဲမွာ ဘာတခု ျဖစ္သြားလဲ ဆိုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈၾကား ထဲ မွာ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ကတည္းက မြတ္စလင္ လူငယ္ေတြရယ္ တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္မရ၊ ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီး ေတာ့ အစုလိုက္ စုျပဳံေနရတယ္။

ဗမာျပည္ထဲကိုလည္း သြားလာလို႔ မရဘူး။ အဲဒီလို ေနရေတာ့ မြတ္စလင္ေတြက နား၊ မ်က္စိ အကန္းလို ျဖစ္ သြားတယ္။ အဲဒီလို နားကန္း၊ မ်က္စိကန္းေနရင္းနဲ႔ တခါ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေက်ာက္ျဖဴ၊ စစ္ေတြ အဲဒီလို ၿမိဳ႕ေတြက မြတ္စလင္ေတြကို တခါတည္း စစ္ေတြ ေက်းလက္ေနရာကို ပို႔လိုက္ေတာ့ ပိုၿပီး ေတာ့ ပညာသင္ခြင့္ ဆုံးရႈံးတာသာမက၊ စီးပြားေရး အရပါ နင္းေျခၿပီးေတာ့ လုပ္ပစ္လိုက္တဲ့ ပုံစံျဖစ္သြားတယ္။ ဆိုေတာ့ မြတ္စလင္ထဲမွာ ဘာျဖစ္သြားလဲဆိုေတာ့ ေလွာင္အိမ္ထဲမွာ ေလွာင္ထားတဲ့ ၾကက္နဲ႔ တူတယ္ဆို တာထက္၊ အဝီစိေရတြင္းထဲကို ေရာက္ၿပီးေတာ့ ေနမျမင္၊ လမျမင္ ပုံစံမ်ိဳး ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳး ေနရင္း ရခိုင္သားထဲမွာလည္း အခုေတာ့ က်ေနာ္ အျမဲတမ္း သာဓုေခၚပါတယ္။ လူႀကီး ပိုင္းထက္ ရခိုုင္ ပညာတတ္လူငယ္ေတြ အေတြးအေခၚရယ္၊ ေလးစားဖို႔၊ ခ်ီးမြမ္းဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ကတည္းက Facebook ေပၚမွာ မြတ္စလင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမုန္းစကား ေျပာတာမရွိသေလာက္ကို က်ေနာ္ ေတြ႕တယ္။ ႏွစ္ဖက္ သင့္ျမတ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို သြားတာေတြ႕တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီရက္ပိုင္းအ တြင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ မီဒီယာကို ေျပာတဲ့ စကားက ရခိုင္ေဒသမွာရွိတဲ့ မြတ္စလင္ေတြေတာင္ မကဘူး၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ေရာက္ေနတဲ့ မြတ္စလင္ေတြေရာ၊ ကမၻာအရပ္ရပ္ကို အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ မြတ္စလင္ေတြအားလုံးကလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဒီထက္မက လုပ္နိုင္ပါေစ၊ ရခိုင္ လူမ်ိဳးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရယ္ တေသြးတည္း တသားတည္းပါ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာေနၾကပါတယ္။

 "လူႀကီးပိုင္းထက္ ရခိုုင္ ပညာတတ္လူငယ္ေတြ အေတြးအေခၚရယ္၊ ေလးစားဖို႔၊ ခ်ီးမြမ္းဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ကတည္းက Facebook ေပၚမွာ မြတ္စလင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမုန္းစကား ေျပာတာ မရွိသေ လာက္ ကို က်ေနာ္ ေတြ႕တယ္။ ႏွစ္ဖက္ သင့္ျမတ္ေရး လမ္း ေၾကာင္းကို သြားတာေတြ႕တယ္။"

ေမး။ ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အေရးအခင္း ကာလမွာေရာ ဘယ္လိုသုံးသပ္မိလဲ။ အဲဒီတုန္းက အေျခအေနေတြကို လည္း ေျပာၿပ ေပးပါ။

ေျဖ။ ။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ရခိုင္မွာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရး ပါတီ (RNDP) ဖြဲ႕စည္းတဲ့အခါ က်ေနာ္ ပါတီထဲဝင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္တို႔ကို မြတ္စလင္ေတာင္ မသုံးဘူး။ ဘဂၤါလီမွာ ေတာင္မွ ခိုးဝင္ဘဂၤါလီလို႔ တံဆိပ္ကို ႏွိပ္ၿပီးေျပာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရခိုင္ေတြနဲ႔ ညီအစ္ကိုလို ေနခ်င္တာ ေတာင္ ေနခြင့္ မရခဲ့ဘူး။ အဲဒါၿပီးေတာ့ ၂၀၁၂ ခု ျဖစ္လာတဲ့အခါ ပိုၿပီးေတာ့ တေစာင္းေစးနဲ႔ မ်က္ေခ်းလို ျဖစ္ သြားတယ္ေလ။ နားလည္မႈ လြဲမွားတယ္ဆိုထာထက္၊ အဲဒီအခ်ိန္က ျပည္တြင္းထဲမွာ ဗဟိုအစိုးရထဲမွာလည္း အာဏာရတဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔မွာလည္း ရခိုင္ပါတီထဲက က်ေနာ္တို႔ကို ေမတၱာစကား ေျပာခ်င္ရင္ေတာင္မွမ  ေၿပာ နိုင္ခဲ့တဲ့ အေနအထားတရပ္မို႔ အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔ နားလည္ေပးပါတယ္။

အခုေတာ့ အဲဒီ လမ္းေၾကာင္းေတြ အားလုံး ပယ္ေပ်ာက္သြားၿပီးေတာ့ အခုဆိုရင္ ေျမပုံက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ ဦးေဖသန္းလို ပုဂၢိဳလ္ေတာင္မွ ရခိုင္ေဒသ မြတ္စလင္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ လက္တြဲၿပီး လုပ္ရပါမယ္ ဆိုတဲ့ စကားေတြ ေျပာဆို လာတာေတြက အင္မတန္မွ ထူးျခား မြန္ျမတ္တဲ့ မဂၤလာ စကားပါ။

ေမး။ ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းက ဘယ္လိုမ်ိဳး ပဋိပကၡ မီး ကူးစက္ခဲ့တယ္လို႔ သုံးသပ္မိလဲ။

ေျဖ။ ။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ျပႆနာက၂၀၁၀ မတိုင္ခင္ ေက်ာက္ျဖဴ – မေဒးကၽြန္း ေရနက္ဆိပ္ ကမ္း၊ ေက်ာက္ျဖဴ စက္မႈဇုန္၊ ဂက္စ္ပိုက္လိုင္း ၃ ခုကို စစ္အစိုးရ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊ လက္ ထက္က တ႐ုတ္ကို ေပးလိုက္ ၿပီးေတာ့ စာခ်ဳပ္မွာ ဘာေတြ ပါမွန္းလည္း တေယာက္မွ မသိလိုက္ဘူး။ သို ႔ေသာ္လည္း ၂၀၁၀ မွာ အရပ္သား အစိုးရ တက္လာတဲ့အခါ အဲဒီစာခ်ဳပ္ကို အတည္ျပဳဖို႔ လိုတဲ့အခါ အဲဒီ ေက်ာက္ျဖဴ- မေဒးကၽြန္းမွာ ေျမယာေတြက ရခိုင္ပိုင္ေျမေတြ မြတ္စလင္ေၿမ မပါဘူး။

ရခိုုင္ေျမယာေတြ အမ်ားႀကီး ဆုံးရႈံးၿပီးေတာ့ ေက်ာက္ျဖဴမွာ ဆႏၵျပဖို႔ အေနအထား ျဖစ္ေနတဲ့အခါ ရခိုင္သား ေတြရဲ့ စိတ္ ဓာတ္ကို သိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရခိုုင္သားကို က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္ေတြနဲ႔ ၾကားထဲက ဓားစာခံ အေနနဲ႔ သီတာေထြး တေယာက္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေျမးမေလး အရြယ္ပါ။ က်ေနာ္အျမဲတမ္း သူ႔ကို ေမတၱာ ပို႔ပါတယ္။ သူ႔ခမ်ာလည္း အသက္ ဆုံးရၿပီးေတာ့ ရခိုင္ေတြေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္ေတြေရာ နစ္နာ ဆုံးရႈံး သြားတာေတြဟာ ေက်ာက္ျဖဴက မဟာဗ်ဴဟာ က်တဲ့ ေနရာနဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာက်တဲ့ စီးပြားေရးဇုန္ေတြကို ဗဟို အစိုးရက ေပးခ်င္တဲ့အတြက္ ရခိုင္ေဒသမွာ အင္အားစု အဖြဲ႕ အစည္းတခုက ဖန္တီးခဲ့တာ အမွန္ပါ။

    "ရခိုင္ေတြေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္ေတြေရာ နစ္နာ ဆုံးရႈံးသြား တာေတြဟာ ေက်ာက္ျဖဴက မဟာဗ်ဴဟာ က်တဲ့ ေနရာနဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာ က်တဲ့ စီးပြားေရးဇုန္ေတြကို ဗဟိုအစိုးရက ေပးခ်င္တဲ့အတြက္ ရခိုင္ေဒ သမွာ အင္ အားစု အဖြဲ႕ အစည္းတခုက ဖန္တီးခဲ့တာ အမွန္ပါ။"

ေမး။ ။ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အတြင္းက ေမာင္ေတာမွာ အာရကန္- ရိုဟင္ဂ်ာကယ္တင္ေရးတပ္ (ARSA) ဝင္ေရာက္ တိုက္ခိုက္မႈ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အေရးအခင္း အေျခအေနကို ဘယ္လို သုံးသပ္မိလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ့္ အျမင္ကေတာ့ အမွန္အတိုင္းေျပာရင္ အာဆာဆိုတဲ့ စကားက စကၠဴေပၚမွာသာရွိၿပီး လက္ ေတြ႕ မွာေတာ့ မရွိဘူးလို႔ဘဲ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းကလည္း စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ ေမာလိပ္ရပ္ကြက္က က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္ေနအိမ္ ၄၀ ေက်ာ္ ၅၀ နီးပါးကို ဝင္ေရာက္ ဖ်က္ဆီး တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက ေမာလိပ္ရပ္ကြက္က ရခိုုင္သားေတြ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ စစ္ေတြၿမိဳ႕က ရခိုင္သားေတြ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ လုံးဝ အစိမ္းသက္သက္ တျခားေနရာက ေခၚလာၿပီးေတာ့ မြတ္စလင္ေတြကို သတ္ ၿဖတ္တယ္။

ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ယိုင္သည္ မြတ္စလင္ရြာသားေတြ အသတ္ခံရတာလည္း ေဒသခံ ရခိုင္သားေတြ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ၾကားလူေတြ၊ လူမိုက္ေတြကို ေခၚၿပီးေတာ့ လုပ္သလိုမ်ိဳး၊ ေမာင္ေတာမွာလည္း ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တုန္း က ဟိႏၵဴ ၉၀ ေက်ာ္ အသတ္ခံရတဲ့ ကိစၥကလည္း ေမာင္ေတာက မြတ္စလင္ေတြ သတ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ၾကားလူေတြကို တည္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ၾကားလူေတြကလည္း မြတ္စလင္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္။ အဲဒီလို မြတ္စ လင္အမ်ားစုကို လုပ္ႀကံဖို႔ အတြက္ သူတို႔ ဆင္ေသကို ဆိတ္သားေရနဲ႔ ဖုံးဖို႔လိုတဲ့အတြက္ အထဲက မြတ္စ လင္လူဆိုး၊ သူခိုးေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီလူေတြနဲ႔ တည္ၾကက္ လုပ္ၿပီးေတာ့ သတ္ျဖတ္ခိုင္းတာပါ။ အဲဒီ လိုမ်ိဳး လုပ္ရပ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာမွာကို က်ေနာ္တို႔ အျမဲတမ္း ေၾကာက္ေနရတယ္။ ARSA ဆိုတာကလည္း အဲဒီ လိုမ်ိဳး အသုံးခ်ခံ အဖြဲ႕အစည္း တခုသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုပဲ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ ခ်စ္ၾကည္ေရး ေဘာလုံးပြဲ က်င္းပၿပီး ႏွစ္ဖက္ယုံၾကည္ ခ်စ္ၾကည္မႈကို တည္ ေဆာက္ မႈက ေရရွည္မွာ အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္းမလား။ မြတ္စလင္ ေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း နိုင္ငံသား ျဖစ္ေရး၊ လူ႔အခြင့္ေရးတန္းတူ ရရွိေရး ဆိုတာထက္ ျပည္မလူထုနဲ႔ ရခိုင္ဘက္က လုံးဝ လုံးဝ လက္မခံထားတဲ့ ရိုဟင္ ဂ်ာလူမ်ိဳးျဖစ္ေရးကို ဆုပ္ကိုင္ထားမယ္ ဆိုရင္ ဘယ္လိုျဖစ္လာနိုင္လဲ။

ေျဖ။ ။ We recognize the human rights and citizen rights of the Rohingyas လို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိုင္ငံ ဘက္က မီဒီယာတခုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ (AA စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္) က တခါတည္း ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ ေကေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ စကားလုံးကိုလည္း က်ေနာ္ မျငင္းဘူး။ ULA / AA အဖြဲ႕က ဆုံးျဖတ္တဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔က လက္ခံၿပီးသားလို႔ပဲ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဝိဝါဒ မကြဲဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာထားၿပီးသား။ အာရကန္ နိုင္ငံအတြင္းမွာ ရွိေနတဲ့ ဟိႏၵဴေရာ၊ ခရစ္ယာန္ေရာ အားလုံးကို တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံပါမယ္ဆိုတဲ့ ေျပာထားတဲ့ စကားလုံး တလုံးတည္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေက်နပ္ပါတယ္။ အနာဂတ္မွာလည္း အျငင္းအခုံ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ လို႔လည္း မထင္ေတာ့ဘူး။

    "အာရကန္ နိုင္ငံအတြင္းမွာ ရွိေနတဲ့ ဟိႏၵဴေရာ၊ ခရစ္ယာန္ေရာ အား လုံးကို တန္းတူရည္တူ ဆက္ဆံပါမယ္ ဆိုတဲ့ ေျပာထားတဲ့ စကား လုံး တလုံးတည္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေက်နပ္ပါတယ္။ အနာဂတ္မွာလည္း အျငင္း အခုံ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ လို႔လည္း မထင္ေတာ့ဘူး။"

ေမး။ ။ ေက်ာက္ေတာ္၊ ေျမာက္ဦး၊ မင္းျပား၊ ေက်ာက္ျဖဴဘက္မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ မြတ္စလင္ေတြကေတာ့ ရခိုင္ေက်းရြာ သားေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ၊ အျမဲတမ္း ျမင္ေတြ႕ေနက်တဲ့ လူေတြျဖစ္ေပမယ့္ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာလို နယ္စပ္က မြတ္စလင္ေတြက ဒီဘက္က မြတ္စလင္ရြာသားေတြရဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားေတြ၊ အန္ကယ္တို႔ သေဘာထားေတြနဲ႔ တူညီ နိုင္ပါ့မလား။

ေျဖ။ ။ သူတို႔လည္း အားလုံး သေဘာတူ လက္ခံနိုင္ပါတယ္။ ရခိုင္ေဒသက မြတ္စလင္ေတြဟာ အမွန္အကန္ နိုင္ငံသား ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ နိုင္ငံသားဥပေဒ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေျခအေန ကိုက ရခိုင္ေဒသက မြတ္စလင္ေတြကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ဦးေနဝင္း လက္ထက္မွာ လုပ္ခဲ့ တာ ျဖစ္ပါတယ္။ နဂါးမင္းစီမံခ်က္နဲ႔ ရခိုင္ေဒက မြတ္စလင္ေတြကို ဖယ္ထုတ္ပစ္ဖို႔ လုပ္တဲ့အခါမွာ မရဘဲနဲ႔ နိုင္ငံတကာ ဖိအားမ်ားၿပီး ျပန္ေခၚဖို႔ က်သြားတဲ့အခါ သူတို႔ ဘာလုပ္လဲဆိုရင္ ေကာင္းၿပီ ျပန္ေခၚမယ္ ဆိုၿပီး ၈၂ ခုႏွစ္ နိုင္ငံသား ဥပေဒနဲ႔ မလွိမ့္တပတ္ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ေတြ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးေတာင္ မရခဲ့တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

အခုဆိုရင္ ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္ အပါအဝင္ ရခိုင္ေဒသမွာရွိတဲ့ မြတ္စလင္ အားလုံးသည္ က်ေနာ္တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေျပာသလို နိုင္ငံသားနဲ႔ လူ႔အခြင့္ေရး ရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔မွာ နယ္ေျမလိုခ်င္တဲ့ စကားေတြ၊ အေနာက္ဘက္တံခါး ဆိုတဲ့ စကားေတြ ခိုးဝင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားေတြက အလြန္အကၽြံ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြကို သူတို႔ (စစ္တပ္) ဘက္ကို ပါေအာင္ ဆြဲယူဖို႔ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိတဲ့ စကားသက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္နဲ႔ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ မြတ္စလင္ အားလုံးသည္ ရခိုင္သားနဲ႔ တေသြး၊ တသား တည္း ရွိလို႔ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဗမာျပည္မထဲမွာ အခုရွိသလို ရခိုင္ျပည္နယ္တခုအေနနဲ႔ ေနရင္လည္း က်ေနာ္တို႔မွာ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးထက္လြဲၿပီး ပိုၿပီး ေတာင္းစရာ အခြင့္အေရးလည္း မရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္မထဲကေနၿပီးေတာ့ မာင္ ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္ကို ခြဲထြက္မယ္ ဆိုတဲ့ စကားေတြကလည္း ကေလး ကလား ေျပာတဲ့ စကားေတြပါပဲ။

ေမး။ ။ လက္ရွိ အေျခေနမွာ ေဒသခံ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ သေဘာထားကို ဘယ္လို သုံးသပ္မိလဲ။

ေျဖ။ ။ ရခိုင္ထဲမွာေတာ့ က်ေနာ္ ခန္႔မွန္းသေလာက္ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ဟာ လုံးဝ အျမင္မွန္ရၿပီးေတာ့ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကေတာ့ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ နားမလည္တဲ့ လူေတြေရာ၊ ပေယာဂေတြ ပူးေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ဘက္ကလည္း က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္ေတြကလည္း အားလုံးသည္ ရခိုင္နဲ႔ မြတ္ စလင္ၾကားထဲမွာ ၾကားလူပါလို႔ မရေအာင္ က်ေနာ္တို႔ အတတ္နိုင္ဆုံး အခုဝင္ၿပီး ထိန္းေနၾကသလို ရခိုင္ဘက္ မွာလည္း အခု ၾကားလူဝင္ၿပီး ေမႊလို႔၊ ခေလာက္လို႔ မရေအာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ဝင္ထိန္းေနတာကို ေတြ႕ရလို႔ လည္း က်ေနာ္တို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။

ေမး။ ။ ရခိုင္အမ်ိဳးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ULA / AA) ရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ မြတ္စလင္ ရြာသားေတြကိုပါ ပါဝင္ေစၿပီး ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္မယ္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ထြန္းျမတ္နိုင္က ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားတာ ရွိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေအာက္ေျခမွာ မြတ္စလင္ရြာသားေတြၾကားထဲမွာ ဘယ္လို အေနအထားေတြကို ျမင္ေတြ႕ရလဲ။

ေျဖ။ ။ ဒါကေတာ့ ပါကို ပါရမယ္။ စကားပုံ တခုရွိတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ထင္းခုတ္သြားတဲ့အခါ မပါဘူး၊ ထ မင္း စားတဲ့ အခါမွ လာဝင္ထိုင္ၿပီးေတာ့ ထမင္းစားမယ္ ဆိုရင္ သဘာဝမက်တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပဲ။ က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္ေတြက အရာရာ ကို ေၾကာက္ၿပီးေတာ့ မသိနားမလည္တဲ့ လူေတြ မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္ တို႔ကေတာ့ အဲဒါေတြကိုလည္း ေျပာၿပီးသား။ မင္းတို႔ေတြ ငွက္ေပ်ာသီးကို အခြံႏႊာၿပီးသား အဆင္သင့္ သြား စား လို႔ေတာ့ မရဘူး။ ငွက္ေပ်ာပင္စိုက္တဲ့ အခ်ိန္လည္း ပါရမယ္ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္လည္း အတတ္ နိုင္ဆုံး ေျပာၿပ တိုက္တြန္းတာေတြ ရွိပါတယ္။

    "ရခိုင္နဲ႔ မြတ္စလင္ၾကားထဲမွာ ၾကားလူပါလို႔ မရေအာင္ က်ေနာ္တို႔ အတတ္နိုင္ဆုံး အခုဝင္ၿပီး ထိန္းေနၾက သလို ရခိုင္ဘက္မွာလည္း အခု ၾကားလူဝင္ၿပီး ေမႊလို႔၊ ခေလာက္လို႔ မရေအာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ဝင္ထိန္းေန တာ ကို ေတြ႕ရလို႔လည္း က်ေနာ္တို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။"

ေမး။ ။ မြတ္စလင္အေရး ေဆာင္ရြက္သူေတြက မြတ္စလင္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထား အျမင္ေတြကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုတဲ့ ပညာတတ္ မြတ္စလင္ေတြတခ်ိဳ႕ အခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္မႈကို ခံရတာ ရွိပါတယ္။ လြန္ခဲ့ တဲ့ ၃ လနီးပါးကလည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဒုကၡသည္စခန္းက မြတ္စလင္ ေခါင္းေဆာင္တဦး လုပ္ႀကံ သတ္ျဖတ္ တာ ခံရတယ္။ ဆိုေတာ့ အခုလို ေျပာဆိုမႈအေပၚမွာ တခုခု ၿခိမ္းေျခာက္မႈလိုမ်ိဳး ျဖစ္လာမွာကို မစိုးရိမ္ဘူးလား

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ိဳးေတြက ပညာမတတ္တဲ့ လူေတြ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္တခါ ေလွာင္အိမ္ထဲမွာ ထည့္ထားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးဆိုေတာ့ ျပည္ပက လူေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္ မဆိုလိုပါဘူး။ ရခိုင္ေဒသမွာဆိုရင္ မသိ နားမလည္တဲ့ လူေတြမ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ေျမာက္ဦး၊ ေက်ာက္ေတာ္၊ မင္းျပား ရခိုင္ရြာေတြကို ေတာက္ေလၽွာက္ သြားခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ မြတ္စလင္ ရြာေတြကို သြားဖို႔ က်ေနာ္ ေၾကာက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ထဲမွာ မသိနားမလည္တဲ့ လူေတြမ်ားတဲ့အ တြက္ေၾကာင့္ တေယာက္ေယာက္ကေန တခုခု ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အဲဒါကို တခါတည္း ယုံၿပီးေတာ့ လက္လြန္ ေျခလြန္ လုပ္တတ္တယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ အသတ္ခံရ တဲ့ လူကလည္း ေက်ာင္းဆရာပဲ။ သူကလည္း က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ရခိုင္သားနဲ႔ အတူတူ ေနလာခဲ့တာ။ ရခိုင္ျပည္ ဘက္ကို ျပန္ၾကမယ္ ဆိုၿပီး အဲဒီလို ေျပာဆိုတာရွိေတာ့ အစြန္းေရာက္ အဖြဲ႕တခုက သူ႔ကို သတ္ပစ္ လိုက္တာ။

ေမး။ ။ စစ္အစိုးရေခတ္၊ အရပ္သား အစိုးရျဖစ္တဲ့ ႀကံ့ခိုင္ေရး အစိုးရေခတ္နဲ႔ NLD အစိုးရတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ကာလေတြထဲမွာ မြတ္စလင္ေတြ အေကာင္း အဆိုး ၾကဳံခဲ့ရတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပခ်င္တာ ရွိလား။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တို႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ကာလမွာ ရင္နင့္ေအာင္ ခံစားၿပီးေတာ့၊ အားလုံး ေက်းလက္ေတြကို ေရာက္ၿပီး ေတာ့ ဒုကၡ သည္ စခန္းမွာ ဒုကၡၾကဳံေတြ႕ေနရတဲ့အခ်ိန္ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတလုပ္ခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းစိန္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး က ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမႉး ေနျပည္ေတာ္ကို လာသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုေျပာလဲဆိုေတာ့ ဒီလူေတြက က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္သား မဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔ကို ခင္ဗ်ားတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ထားၿပီးေတာ့ တတိယနိုင္ငံကို ပို႔မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူတယ္။ အဲဒီ လူေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာနိုင္မလဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လက္ထက္၊ NLD အစိုးရ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၂၀ ၾကားကာလမွာ က်ေနာ္တို႔ကို နိုင္ငံသား အခြင့္အေရး မေပးဘူး။၂၀၁၇ ခုႏွစ္မွာ ေမာင္ေတာ အေရးအခင္း ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း က်ေနာ္တို႔သည္ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရး ဆိုတာ နည္းနည္းပါးပါးေတာင္ မခံစားရေပမယ့္ အေငြ႕အသက္ ေလာက္ကိုေတာ့ ျမင္မိလိုက္ပါတယ္။

You may also like these stories:


Topics: AA, စစ္ေတြ, စာေရးဆရာဦးေအာင္ခင္, ေမာင္ေတာ, မြတ္စလင္, ရခိုင္, လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡ 

Link : Here

No comments:

Post a Comment

/* PAGINATION CODE STARTS- RONNIE */ /* PAGINATION CODE ENDS- RONNIE */