" သင့္၏ မိုဘိုင္းဖံုး ဘေရာ္စာတြင္ www.rohingyanewsbank.com ကို ရိုက္၍ အလြယ္တကူ ဖတ္ရွဳ နိုင္ပါသည္ "

Thursday, November 18, 2021

ေလွစီးေျပး ခုိးဝင္ ဘဂၤလီနဲ႔ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား

Sam Kosai
Facebook Post
17 Nov 2021


ေလွစီးေျပး
 
သူတုိ႔ေတြဟာ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူမဆန္တဲ့ ဖိႏွိပ္မႈကုိ ခံခဲ့ၾကရတယ္။ ဥပေဒနဲ႔အညီ ႏုိင္ငံေတာ္က ႀကီး မႉးၿပီး ဖိႏွိပ္တာေရာ ေဒသႏၲရအမိန္႔ ဆုိတာနဲ႔ေရာေပါ့။ ဥပေဒမဲ့ လုပ္တာေရာ လူမဆန္တာေရာ ပါတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ေတြ ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနခဲ့ၾကရတာ။ နာမည္ကုိက ဒုကၡသည္စခန္းဆုိ ေတာ့ ဒုကၡခ်ည္းပဲေပါ့။ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတာ ဘာ႐ွိမလဲ။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး အားလုံး ကုိ ကန္႔သတ္ခံထားရတာ။ အလုပ္လုပ္လုိ႔မရ၊ အျပင္ထြက္လုိ႔မရ။ ကုိယ္ေတြဆုိရင္ေကာ ေနႏုိင္ၾကမလား။ ကုိယ္ခ်င္းစာၾကည့္ဖုိ႔ပါ။ အေနေခ်ာင္ အစားေခ်ာင္တယ္လုိ႔ အလြယ္မေျပာၾကပါနဲ႔ သူမ်ားမ်က္ႏွာ ၾကည့္ၿပီးေပး စာကမ္းစာ စားေနရတဲ့ဘဝ ဘယ္သူကမွ မလုိခ်င္ပါဘူး။ အရင္က အလုပ္အကုိင္႐ွိတဲ့ ပညာတတ္၊ အစုိးရ ဝန္ ထမ္း လုပ္ခဲ့သူေတြ၊ လယ္ပုိင္ယာပုိင္ ႐ွိခဲ့သူေတြပဲေလ။ ဒီေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္ကုိ ေျပးတယ္။ မေလး႐ွားကုိ ေၿပးတယ္။ အသက္စြန္႔ၿပီး ေျပးရတာပါ။ ငရဲခန္းကေန၊ ငရဲသားေတြ လက္ထဲကေန လြတ္ေအာင္ေျပးၾကရတာ ပါ။ ေမတၱာတရားတုိ႔၊ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားတုိ႔၊ ကုိယ္က်င္႔သီလတုိ႔ မ႐ွိေတာ့တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္စရာ မက်န္ေတာ့ တဲ့ ႏုိင္ငံကေန ထြက္ေျပးၾကရတာပါ။ သတ္မယ္ျဖတ္မယ္နဲ႔ ဘီလူးသဘက္စိတ္ ေပါက္ေနတဲ့ သူေတြလက္ ထဲ ကေန ေျပးၾကရတာပါ။ 
 
ခုိးဝင္
 
ပတ္စပုိ႔႐ုံးကုိ သြားတဲ့အခါ လူတန္း႐ွည္ႀကီးကုိ ေတြ႔ရမယ္။ လူငယ္ေတြ ဘယ္ကုိသြားၾကသလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ပါလဲ။ သူတုိ႔ေတြ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ထြက္သြားၿပီး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ျပန္လာၾကသလဲ။ တ႐ုတ္ျမန္မာနယ္စပ္ မူဆယ္ၿမိဳ႕က နယ္စပ္ဝင္ေပါက္ေတြမွာ လူေတြတန္းစီၿပီး ဝင္သူဝင္ ထြက္သူထြက္ ႐ႈပ္႐ွက္ခတ္လုိ႔ေနပါတယ္။ ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္ ဝင္ေပါက္ေတြမွာလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမွာ ခက္ခဲလြန္းလုိ႔၊ အလုပ္မ႐ွိလုိ႔၊ ထမင္းမဝ လုိ႔၊ စစ္ျဖစ္လုိ႔၊ စစ္သားစုေဆာင္းလုိ႔၊ မတရား ဖမ္းဆီး ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္လုိ႔၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္ ပထြက္ၿပီး ဒုကၡေတြၾကားမွာ တရားဝင္ေရာ တရားမဝင္ေရာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူေတြသန္းနဲ႔ခ်ီ ႐ွိေနပါတယ္။ တရားမဝင္ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြက အဖမ္းအဆီးေတြၾကားထဲ၊ မမွ်တတဲ့လုပ္ခလစာနဲ႔၊ အႏၲရာယ္႐ွိ တဲ့အ လုပ္ေတြကုိ အကာအကြယ္နဲ႔ ကူသူကယ္သူမ႐ွိပဲ လုပ္ေနၾကရပါတယ္။ တေလာက တ႐ုတ္ျပည္မွာ အဖမ္း အ ဆီးမ်ားေနလုိ႔ ၾကံခင္းထဲ ပုန္းေနၾကရတဲ့ ရခုိင္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ပုံကုိ ဝမ္းနည္းစရာ ျမင္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ကုိ ကြၽန္ေတာ္ ခုိးဝင္လုိ႔ မေခၚရက္ဘူး။ ခုိးဝင္႐ွမ္းေတြ၊ ခုိးဝင္ကခ်င္ေတြ၊ ခုိးဝင္ခ်င္းေတြ၊ ခုိးဝင္ဗမာေတြလုိ႔ ကြၽန္ ေတာ္ ရက္ရက္စက္စက္ မေျပာရက္ဘူး။
 
႐ုိဟင္ဂ်ာနဲ႔ ဘဂၤလီ
 
ဘာလုိ႔ သတင္းသမား၊ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြက ဘဂၤလီလုိ႔ မေခၚဘဲ ႐ုိဟင္ဂ်ာလုိ႔ ေခၚသလဲတဲ့။ ေဒၚလာ စားေနရလုိ႔လားတဲ့။ 
 
ဝင္ေငြနဲ႔ ပတ္သက္တာကေတာ့ ဒီလုိေျပာခ်င္ပါတယ္။ သတင္းသမားေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြဟာ တ ၿခားလူေတြအားလုံးလုိပဲ အသက္ေမြးဖုိ႔၊ ထမင္းစားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ထုိက္သင့္တဲ့ ဝင္ေငြရတဲ့ အလုပ္ကုိ က်င့္ဝတ္ နဲ႔အညီ လုပ္ၾကရပါတယ္။ လူလူခ်င္းတန္ဖုိးထားတာ၊ လူ႔အခြင့္အေရးကုိ ေလးစားလုိက္နာတာနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ငန္းခြင္ စံႏႈန္းေတြကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးရပါတယ္။ မလုိက္နာတဲ့သူေတြ ေငြေၾကးမသမာမႈလုပ္ တဲ့သူေတြကုိ ႀကီးၾကပ္တာေတြ၊ အေရးယူမႈေတြ၊ ထိန္းကြပ္မႈေတြ၊ ဖယ္က်ဥ္မႈေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ 
 
ေနာက္ တစ္ခုကေတာ့ ႐ုိဟင္ဂ်ာလား ဘဂၤလီလား ဆုိတဲ့ကိစၥပါ။ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြက Right to self identify ကုိ ေျပာၾကပါတယ္။ မိမိကုိယ္မိမိ ေဖာ္ျပပုိင္ခြင့္၊ အမည္မွည့္ေခၚပုိင္ခြင့္ လုိ႔ ေျပာရမယ္ ထင္တယ္။ လူနည္းစုေတြရဲ႕ လူ႔အခြင့္အေရးကုိ အကာအကြယ္ေပးတဲ့ သေဘာတရားတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။
 
တကယ္ေတာ့ ဒီသေဘာတရားအတြက္ မွီးျငမ္းၾကတဲ့ ႏုိင္ငံတကာ ဥပေဒနဲ႔ သေဘာတူညီခ်က္ေတြ အမ်ား ႀကီး ႐ွိပါတယ္။ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကျငာစာတမ္း UDHR၊ ပုံစံမ်ိဳးစုံႏွင့္ လူမ်ိဳးေရး ခြဲျခား ဆက္ဆံေနမႈမ်ား ပေပ်ာက္ေရးဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံတကာ သေဘာတူခ်က္ ICERD၊ စီးပြားေရး လူမႈေရး ယဥ္ေက်းမႈ အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံတကာ သေဘာတူညီခ်က္ ICESCR၊ ျပည္သူႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ ႏိုင္ငံတကာ သေဘာတူညီခ်က္ ICCPR စတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ 
 
လြယ္လြယ္နဲ႔ အမ်ားနားလည္ေအာင္ ဒီလုိေျပာၾကည့္လုိ႔ ရပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြကုိေျပာျပရင္ ပုိနား လည္ ရ လြယ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဥပမာ ဗမာေတြက ပေဒါင္လုိ႔ ေခၚတယ္။ ႐ွမ္းေတြက ပတ္ေတာင္း(ေၾကးပတ္ သူေတြ) လုိ႔ ေခၚရာကေန ဒီနာမည္ တြင္လာတယ္။ ဒါကုိ သူတုိ္႔က မႀကိဳက္ဘူး။ သူတုိ႔ကုိယ္ သူတုိ႔ ကယန္းလုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒါက သူတုိ႔ အခြင့္အေရးပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဒီနာမည္ကုိ အသိအမွတ္မျပဳဘူးလုိ႔ သြားေျပာလုိ႔ မရ ဘူူး။ ေနာက္ဥပမာက ကခ်င္။ ဒီနာမည္က အဂၤလိပ္ေခတ္ကမွ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျဖစ္လာတာ။ ဘယ္က လာ သလဲ လုိ႔ေမးေတာ့ ဂါးၿခိဳင္ (ေျမနီ)အရပ္က လာတယ္လုိ႔ေျဖတာကုိ ကခ်င္လုိ႔ ျဖစ္တာလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သူတုိ႔က ဂ်င္ေဖာ္၊ ဇုိင္ဝ၊ လာခ်ိတ္ စသျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေခၚၾကတယ္။ စုေပါင္းနာမည္ကုိ ဝန္ေပါင္လုိ႔ ေခၚတာ မၾကာ ေသးဘူး။ ဒါကုိ မေခၚရဘူးလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ ေျပာပုိင္ခြင့္မ႐ွိဘူးေလ။ ႐ုိဟင္ဂ်ာဆုိတာ သမုိင္းမွာ မ႐ွိခဲ့ဘူး၊ မၾကာေသးခင္ကမွ မွည့္ထားတာလုိ႔ ျငင္းၾကတဲ့အခါ ဒီတုိင္းျပည္ရဲ႕နာမည္ ''ျမန္မာ''ဆုိတာေတာင္ မၾကာ ခင္ ကမွ မွည့္ေခၚခဲ့တာကုိ သတိရဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သမုိင္းအေထာက္အထားေတြထဲမွာ ႐ုိဟင္ဂ်ာ ဆုိ တာ ႐ွိခဲ့ၿပီး ဦးႏုလက္ထက္မွာ ကက္ဘိနက္ဝန္ႀကီး တာဝန္ယူခဲ့တဲ့လူေတြ ႐ွိသလုိ၊ အစုိးရရဲ႕ ေရဒီယုိအစီ အ စဥ္ မွာ ႐ုိဟင္ဂ်ာ အစီအစဥ္ကုိလည္း လႊင့္ခြင့္ရခဲ့ၾကပါတယ္။ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္းေတြလည္း ႐ွိခဲ့ၾကၿပီး ႏုိင္ငံသား ကဒ္ေတြလည္း ႐ွိခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ကုိသူတုိ႔ ႐ုိဟင္ဂ်ာလုိ႔ ေခၚတာကုိ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ဖုိ႔ အခြင့္အေရး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ မ႐ွိပါဘူး။ သူတုိ႔ကုိ ႐ုိဟင္ဂ်ာလုိ႔ ေခၚတာဟာ အေျခခံအက်ဆုံး သူတုိ႔ရဲ႕ လူ႔အခြင့္အေရးကုိ ေလးစားတာ သူတုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈကုိ ေလးစားတာစာနာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နာမည္မက်န္ေတာ့တဲ့အခါ လူမ်ိဳး ပါ ေပ်ာက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕နာမည္ကုိ မေခၚဘဲ တျခားနာမည္ကုိေခၚတယ္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဟာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကုိ ကမၻာေပၚက ပေပ်ာက္သြားေအာင္လုပ္တဲ့ မတရားမႈမွာ အလုိတူအလုိပါ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ၿမင္ ပါတယ္။ ကုလသမဂၢ သတင္းအခ်က္အလက္ စုေဆာင္းေရးအဖြဲ႔က အေထာက္အထားနဲ႔တကြ ဂ်ီႏုိဆုိက္ လူမ်ဳိးတုံး႐ွင္းလင္းမႈ ႐ွိေနတယ္လုိ႔ေျပာတာ အေၾကာင္း႐ွိလုိ႔ပါ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေရာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေရာ ဘယ္သူ က မ်ား ကုိယ့္လူမ်ိဳးကုိ နာမည္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေစခ်င္ပါ့မလဲ။
 
ဘဂၤလီဆုိတာကေတာ့ ဘဂၤလီဘာသာစကား ေျပာတဲ့ လူမ်ဳိး၊ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေျပာတယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ ဘဂၤ လားေဒ့႐ွ္နဲ႔ အိႏၵိယႏုိင္ငံ အေနာက္ဘင္ေဂါနယ္က လူ၊ ဘာသာစကားနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေျပာတာလုိ႔ ျမင္ပါ တယ္။ ဘဂၤါလီစာဆုိႀကီး ရာဘင္ျဒာနတ္သ္ တဂုိးရဲ႕ စာေတြကဗ်ာေတြကုိ ျမန္မာစာေပကဗ်ာခ်စ္သူေတြက ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး ဘာသာျပန္ဆုိ ဖတ္႐ႈခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရးလုိအပ္ခ်က္အရ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ၾကျခင္း
 
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ လူမ်ိဳးတုိ႔၊ ႏုိင္ငံတုိ႔ဆုိတာက ေခတ္ကာလကုိလုိက္ၿပီး၊ လုိအပ္ခ်က္ကုိလုိက္ၿပီး လူေတြ က ဖန္တီးတည္ေဆာက္ ျပဳျပင္ယူခဲ့ၾကတယ္ ဆုိတာပါပဲ။ မေျပာင္းမလဲ အျမဲ႐ွိခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံ၊ ေသြးမေႏွာတဲ့ လူ မ်ိဳးဆုိတာ မ႐ွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါက လူမႈေရးသိပၸံ၊ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံ၊ မႏုႆေဗဒ ႐ႈေဒါင့္ကေန ေျပာၾကတာပါ။ အရင္က မ႐ွိခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံကုိ ႐ွိလာေအာင္ စုဖြဲ႔တည္ေဆာက္ၾကတဲ့အခါမွာ အတူေနထုိင္သူေတြ အားလုံးကုိ ကုိယ့္လူလုိ႔ သေဘာထားႏုိင္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။
 
ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ေလာကပါလတရား
 
လူ႔ေဘာင္တစ္ခု ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၿငိမ္ဖုိ႔ဆုိတဲ့ေနရာမွာ အေျခခံအက်ဆုံးကေတာ့ လူ႔တန္ဖုိးပါပဲ။ လူသားခ်င္း စာ နာစိတ္ ႐ွိတာပါပဲ။ သတၱဝါအေပါင္းကုိ ေမတၱာ က႐ုဏာတရားထားတာဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အေျခခံတန္ဖုိး လည္း ဟုတ္တယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ ျဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါးကုိ ေလာကကုိ မပ်က္စီးေအာင္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ တတ္ တဲ့ ေလာကပါလ တရားလုိ႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။
 
ခုတေလာ ရ႒ပါလ အသင္းႀကီးဖြဲ႔စည္းတယ္ ဆုိတာၾကားရပါတယ္။ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကုိေစာင့္ေ႐ွာက္ ရမယ္ဆုိတာလည္း က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားေနရပါတယ္။ ဘာကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေစာင့္ေ႐ွာက္ခ်င္ၾက ပါသလဲ။ ဘယ္လုိေစာင့္ေ႐ွာက္ၾကမွာပါလဲ။ 
 
ဗုဒၶဘာသာကုိ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူဝတ္ေတြ ရဟန္းေတာ္ေတြက ဗုဒၶရဲ႕အဆုံးအမ တရားေတာ္ေတြကုိ လုိက္နာ က်င့္သုံးျခင္းအားျဖင့္သာ ေစာင့္ေ႐ွာက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူးလား။ ဗုဒၶဘာသာလုိ႔ ခံယူထားသူေတြက အေျခခံ ငါး ပါးသီလကုိ လုံပါၿပီလား။ ကုိယ္နဲ႔မတူသူေတြကုိ သတ္ျဖတ္ပစ္ဖုိ႔၊ အမ်ိဳးမက်န္ေအာင္ မ်ိဳးျဖဳတ္ပစ္ဖုိ႔၊ အားလုံး ကုိ ဗုံးခြဲသတ္ပစ္ဖုိ႔ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံေတြနဲ႔ က်ဴးလြန္ေနၾကတာ ဆုိ႐ွယ္မီဒီယာေတြေပၚမွာ ျမင္မေ ကာင္းေအာင္ပါပဲ။ ဒီလုိေျပာေနဆုိေနသူေတြထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြ၊ ရဟန္း ေတာ္ေတြပါ ပါေနတာ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမေတြကုိ ပစ္ခ်နင္းေျခၿပီး ဒီလုိျပဳမူေန တာ ဟာ သာသနာေတာ္ကုိ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေနတာလား ဖ်က္ဆီးေနတာလားလုိ႔ ေမးခ်င္ပါတယ္။
 
ရ႒ပါလ တုိင္းႏုိင္ငံကုိ ေစာင့္ေ႐ွာက္ျခင္းလုိ႔ေျပာတဲ့အခါ သီလပါလ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ ေစာင့္ေ႐ွာက္ျခင္းတုိ႔၊ သုစရိတပါလ ေကာင္းမြန္ေသာ အက်င့္တရားတုိ႔ကုိ ေစာင့္ေ႐ွာက္ျခင္းတုိ႔ကုိေရာ မေျပာၾကေတာ့ဘူးလားလုိ႔ ေမးစရာျဖစ္ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ရ႒ တုိင္းႏုိင္ငံဆုိတာ ဘာကုိေျပာတာပါလဲလုိ႔ ေမးခ်င္ပါတယ္။ ေျမႀကီးကုိ ေၿပာတာလား၊ အစုိးရကုိေျပာတာလား။ အဲဒီေနရာမွာ ျဖစ္တည္ေနၾကတဲ့ လူေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ တန္ဖုိး ထားမႈေတြကုိေရာ ဘယ္လုိေစာင့္ေ႐ွာက္ၾကမွာပါလဲ။
 
လူ႔ေလာကႀကီးဟာ တုိင္းႏုိင္ငံေတြဟာ မတူညီတဲ့ လူေတြ၊ မိသားစုေတြ၊ လူမ်ိဳးေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဘာ သာ တရားေတြ၊ ယုံၾကည္မႈေတြ၊ ဝါဒေတြနဲ႔ စုဖြဲ႔ထားတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေတြဟာ အေျခခံ လူ႔တန္ဖုိး၊ အျပန္ အလွန္ေလးစားမႈနဲ႔ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား မ႐ွိဘူးဆုိရင္ ဘယ္လုိ အတူေနႏုိင္ပါ့မလဲ။ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ၿငိမ္းခ်မ္း ၿပီး တုိးတက္တဲ့ႏုိင္ငံကုိ ျမင္ၾကရပါ့မလဲ။ အနာဂတ္ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လက္႐ွိကာလမွာ ၾကံစည္ျပဳမူတာ ေတြ၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈေတြအေပၚ မူတည္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အမုန္းတရား အေၾကာက္ တရားကုိ ေရြးၾကမလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားကုိ ေရြးၾကမလား။
 
Original photo: Mar Naw, MPA
 
Link : Here

No comments:

Post a Comment

/* PAGINATION CODE STARTS- RONNIE */ /* PAGINATION CODE ENDS- RONNIE */